میگل د سروانتس

کتاب دن کیشوت (1695 میلادی) را نخستین رمان جهان دانسته اند و این کتاب مصور زندگینامه خالق دن کیشوت یعنی میگل د سروانتس است: نویسنده ای ماجراجو و بدشانس که بیشتر عمر خود را درگیر مشکلاتی عجیب بود اما هرگز نوشتن را رها نکرد. خواننده علاوه بر زندگی جالب سروانتس, با تاریخ اسپانیا و اروپا نیز آشنا میشود.
میکل آنژ

زندگینامه پرفراز و نشیب این مهمترین مجسمه ساز و نقاش ایتالیائی دوران رنسانس. میکل آنژ اثر به اثر رشد کرد اما هرگز از سوی جامعه قدری را که باید, ندید. خواننده این کتاب مصور با اتفاقات پر رمز و راز ایتالیای آن دوران و نقش کلیسای کاتولیک در حمایت یا ممنوعیت اثار هنری به خوبی آَشنا میشود.
گراردوس مرکاتور

مرکاتور نخستین کسی است که جهان را مسطح کرد! تا قبل از اطلس جغرافیائی او, همه مردم تنها از طریق کره های جغرافیائی سفر و راهشان را در دریا باز میکردن, و خیلی وقتها هم خطا میرفتند! خواننده این کتاب مصور اطلاعات شیرین و دقیقی درمورد هلند و اروپای قرن شانزدهم, وضعیت سفر در آن دوران, و ماجراهای علمی خواهد یافت.
توماس ادیسون

توماس ادیسون را همه ما از کتابهای دبستان میشناسیم اما زندگی این مخترع بزرگ نکات ریز و جالب و کشف نشده زیاد دارد که برخی تلخ و برخی شیرین اند. این کتاب مصور تاریخچه ای سرجمع و خواندنی از روال زندگی و روش کار و اختراعات و ماجراهای ادیسون را نشان میدهد, به علاوه آزمایشها و فعالیتهای عملی بسیار جذابی که میتواند در منزل هم به راحتی انجامشان دهد.
اسکندر مقدونی

اسکندر یکی از مهمترین اما مرموزترین پادشاهان تاریخ است که حدود 300 سال قبل از میلاد میزیسته و داستانهای زیادی د مورد لشگرکیشهایش وجود دارد. خواننده این کتاب مصور و پرماجرا هم با زندگی شخصی اسکندر و فتوحات آشنا میشود و هم اطلاعات خوبی درمورد تاریخ ایران باستان پیدا میکند.
اسحاق نیوتن و فیزیک برای کودکان

ایزاک نیوتن یکی از چهره های ثابت تمام کتاب های درسی است, اما زندگی او علاوه بر فرمولهای فیزیک ابعاد شیرین و خواندی بسیاری دارد که هنوز هم در دست بررسی محققان است. این کتاب مصور هم شرح تلاشهای سخت و بسیار نیوتن برای کشفیات علمی مهمش است و هم تصویر دقیقی از اروپای قرن هفدهم به دست میدهد. به علاوه آزمایشهای مهم نیوتن به شکلی ساده و قابل انجام در منزل برای مخاطب شرح داده شده اند.