ترجمه‌ی شیوا مقانلو
زندگی شهری

نخستین کتابی که از دونالد بارتلمی – پدر داستان پست مدرن آمریکا – به فارسی منتشر میشود. این کتاب تحسین شده ویژگی‌های معروف نوشتار بارتلمی – قطعه قطعه نویس, طنز, تمسخر نهادهای اجتماعی و نقد زندگی مدرن- را به خوبی نشان میدهد. کتابی مناسب برای علامقندان داستان کوتاه و ادبیات پست مدرن.
زن تسخیرشده

دومین مجموعه داستانی که مقانلو از بارتلمی به فارسی ترجمه کرده است. داستان های خواندنی این مجموعه گلچینی از کتاب شصت داستان بارتلمی هستند و فضاهائی غریب با طنزی منحصر به فرد دارند. کتابی مناسب برای علاقمندان داستان کوتاه و ادبیات پست مدرن.
روی پله‌های کنسرواتوار

این سومین کتابی است که مقانلو از بارتلمی به فارسی ترجمه کرده و داستان های جذابش بیشتر حول محور جنگ اند, اما با همان نگاه خاص بارتلمی پست مدرن: طنز و مضحکه و ایجا سوال و به پالش کشیدن مفاهیم. کتابی مناسب برای علاقمندان داستان کوتاه و ادبیات پست مدرن.
بونوئلی‌ها

تنها کتابی به زبان فارسی که دربرگیرنده اشعار و داستان های کوتاه لوئیس بونوئل , فیلمساز معروف اسپانیائی/مکزیکی است. در این گلچین جذاب با افکار سوررئالیستی بونوئل جوان روبرو هستیم که بعدها در فیلمهایش هم به وفور دیده شدند. کتابی مناسب برای علاقمندان سینما و ادبیات و شعر.
افسانه‌ی اسلیپی هالو

نخستین مجموعه کاملی که از واشنگتن ایروینگ, پدر داستان کوتاه آمریکا, به فارسی منتشر میشود. داستان هایی حاوی فانتزی های شیرین, در کنار توصیفات دقیق و مستند تاریخی, که فیلمها و سریالهای محبوبی هم از رویش ساخته شده. مناسب برای علاقمندان ادبیات فانتزی و تخیلی.
نور شعله‌ور

رمانی بسیار خواندنی, برای هم بزگسالان و هم نوجوانان, از خانم تریسی شوالیه که با رمان دختری با گوشواره مروارید در ایران به شهرت رسید. داستان نور شعله ور در کوچه های شلوغ و رنگین و ترسناک لندن قرن هجدهم میگذرد و به بهانه روایت زندگی ویلیام بلیک – شاعر و عارف معروف- روایتی مهیج و جوانانه را پی میگیرد. مناسب برای رمانخوانان به ویژه علاقمندان کتاب های احساسی و تاریخی.
عمارت معصوم

این کتاب کوچک که از طرف انتشارات پنگوئن به شکل مستقل ارائه شده, بخشی مهم وخواندنی از رمان مفصل گناه اول است که توسط خانم پی.دی. جیمز نوشته شده. برخی منتقدان جیمز را جناوی نویسی مهمتر و قلمش را سنگین تر از همتایش آگاتا کریستی دانسته اند. مناسب برای رمانخوانا به ویژه علاقمندان ادبیات جنائی کلاسیک.