زیبایی را نباید به حاشیه برد

زیبایی را نباید به حاشیه برد
تنها راه دست یافتن به زیبایی استفاده از تیغ نیست
شیوامقانلو/ مدرس، مترجم و نویسنده
من میل به زیبایی را یک میل اجتناب ناپذیر برای همه آدم ها می دانم، زیبایی برای همه انسان ها امر مهمی است، باید به عنوان یک حق برای همه انسان ها به آن توجه ویژه شود و در جهت پیشرفت آن تلاش کرد. اما موضوعی که امروز مشکل ساز است مصادیق تعریف شده برای آن است، زیبایی امروزه تبدیل به یک امر نمایشی شده است که این نوع زیبایی اصالت و جایگاه اصلی زیبایی را زیر سوال برده است.
این موضوع برای ما روشن است که هر کسی باید برای زیبایی و ظاهر خود تصمیم بگیرد، زیبایی ظاهری می تواند به اشکال مختلف نمود پیدا کند مثلا یکی با رنگ کردن مویش یا دیگری عمل زیبایی این کار را انجام می دهد. البته من با وسواس بیش از حد در مورد ظاهر مخالف هستم، زیرا فکر می کنم تعاریف در مورد زیبایی در جامعه دگرگون شده است. امروزه به نوعی تعاریف خاصی در مورد ظاهر و زیبایی به مردم القا شده است و آن ها این تعاریف جدید را پذیرفته و به آن ها عمل می کنند. به نظر من الگوی درست برای زیبا بودن می تواند ورزش کردن باشد و یا داشتن دندان و موهای سالم،به نظر من نباید زیبایی را به حاشیه برد.
می توان با معیارها و الگوهای درست زیبایی را به دست آورد، من مخالفم که انسان بدنش را برای به دست آوردن زیبایی زیر تیغ ببرد و به جراحی متوسل شود و نتیجه اش چهره ای شود که دیگر واقعی نیست. چرا مردم در کشورهای دیگر به اندازه کشور  ما سراغ جراحی های زیبایی نمی روند؟
زیبایی مصادیق بسیار دلنشین و طبیعی دارد، چرا ما طبیعی بودن را زیبایی نمی دانیم؟ من زیبایی را هماهنگی و بهداشت می بینم که با داشتن این دو پارامتر هر چهره ای می تواند زیبا جلوه کند.  روش های بسیار زیادی در حال حاضر به وجود آمده است که نوعی ورزش هستند به عنوان مثال ورزش های صورت می تواند برای رسیدن به زیبایی موثر باشند.
در آخر به نظر من تیغ وسیله است که کم و زیاد می کند و طبیعی بودن را در چهره انسان از بین می برد و تنها راه دست یافتن به زیبایی هم استفاده از تیغ نیست.