شیوا مقانلو با ۱۲ کتاب به نمایشگاه کتاب آمده است

  • زمان :
  • خوانده شده : 1243 بار
شیوا مقانلو به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: امسال با ۱۲ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارم که «افسانه اسلیپی هالو»، «زندگی شهری»، «مجموعه برترین فیلمنامه‌های جهان»، «ژانرهای سینمایی»، «بام تا شام مشاهیر»، «نور شعله ور»، «ژاله کش»، «پله»، «بونوئلی‌ها»، «دود مقدس»، «آنها کم از ماهی‌ها نداشتند» و مجموعه کتاب‌های «زندگی بزرگان» اسامی این ۱۲ عنوان است.

این نویسنده در توضیح انتشار آثار جدیدش اظهار کرد: از بین این 12 عنوان، مجموعه داستان «افسانه اسلیپی هالو» و کتاب «مجموعه برترین فیلمنامه‌های جهان» برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه شده است.

وی ادامه داد: «افسانه اسلیپی هالو» که از سوی نشر پریان عرضه شده است، اثری از «واشنگتن ایروینگ» پدر داستان کوتاه آمریکاست. این نخستین مجموعه کاملی است که از ایروینگ به فارسی برگردانده شده است. همچنین کتاب «مجموعه برترین فیلمنامه‌های جهان»، برای نخستین بار در ۱۰ جلد از سوی نشر سفیدسار منتشر شده است. من در این کار پژوهشی به عنوان دبیر و ویراستارمجموعه حضور داشتم.

مقانلو با اشاره به انتشار چاپ سوم مجموعه داستان «زندگی شهری» بعد از گذشت چند سال گفت: چاپ سوم مجموعه داستان «زندگی شهری» که چندین سال بود موفق به دریافت مجوز نمی‌شد، بالاخره مجوز گرفت و از سوی نشر بازتاب نگار منتشر شد. این نخستین مجموعه داستانی است که از «دونالد بارتلمی» به فارسی برگردانده شده و پدر ادبیات پست‌مدرن را به مخاطب ایرانی معرفی کرده است.

وی افزود: «ژانرهای سینمایی»، از سوی نشر بیدگل عرضه خواهد شد. این اثر مهم در حوزه نظری سینما، نامزد قلم زرین بهترین کتاب سال سینمای ایران در سال ۹۳ شد. همچین «بام تا شام مشاهیر»، از سوی نشر کتاب‌سرای تندیس، مجموعه‌ای بیوگرافیک و جذاب از زندگی روزمره و عادات کاری ۱۶۰ چهره معروف ادبی و هنری جهان از قرن شانزدهم تا امروز است.

«نور شعله‌ور»، نوشته تریسی شوالیه  از نشر کتاب‌سرای تندیس، «پله» از معروف‌ترین آثار کلاسیک ادبیات مهیج و کاراگاهی که فیلم‌های زیادی از روی آن ساخته شده، از کتابسرای تندیس،  «ژاله کش»، رمانی احساسی و تحسین شده از ادبیات مهاجرت، برنده جوایز «استوری» و «انیسفیلد ولف بوک» در آمریکا از سوی نشر چشمه، «بونوئلی‌ها» که مجموعه نوشته‌های کوتاه و سوررئالیستی «لوئیس بونوئل» از سوی نشرچشمه، مجموعه کتاب‌های «زندگی بزرگان»، زندگینامه‌هایی مصور و خواندنی و دقیق از چند چهره معروف جهان علم و ادبیات از سوی نشر ققنوس، مجموعه داستان «دود مقدس» از نشر ققنوس و مجموعه داستان «آنها کم ازماهی‌ها نداشتند» از نشرثالث، دیگر آثار شیوا مقانلو است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

شیوا مقانلو، مترجم، داستان‌نویس و مدرس دانشگاه در سال ۱۳۵۴ در مشهد متولد شد. او تاکنون بیش از ۳۵ عنوان کتاب در حوزه‌های سینما و ادبیات ترجمه و منتشر کرده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی